Krija na emoční a duševní rovnováhu…

Krija na emoční a duševní rovnováhu a prevenci předčasné menopauzy 21. července 1977 (Emotional and Mental Balance and Prevention of Early Menopause) Krija ke stažení ve formátu PDF, včetně obrázků Při cvičení postupuje prosím podle pokynů k domácí praxi. Pokračování

Krija na udržení krásného těla

Krija na udržení krásného těla říjen 1969 (Keeping the Body Beautiful) Krija ke stažení ve formátu PDF, včetně obrázků Při cvičení postupuje prosím podle pokynů k domácí praxi. 1. Dlouhý hluboký dech. Posaďte se do pohodlné pozice, páteř protažená. Začněte dýchat dlouhým a hlubokým dechem oběma nosními dírkami. Soustřeďte se… Pokračování

Jóga nidra – hluboká relaxace k posílení záměru (seminář)

„Zasej myšlenku a sklidíš čin. Zasej čin a sklidíš zvyk. Zasej zvyk a sklidíš charakter. Zasej charakter a sklidíš osud.“ (indický filosof Svámi Šivananda) Pokračování

Knihy o kundaliní józe v češtině

O nejrůznějších aspektech kundaliní jógy vyšla spousta knih v angličtině, němčině či španělštině. Co je nám však dostupné v českém jazyce? Pokračování

Vitalita a stres (K jóga pro ženy)

V úvodním kurzu kundaliní jógy pro ženy se zaměříme na téma vitality a stresu. Vybereme sestavy (krije) a meditace prospěšné ženám, jejich tělu, srdci a duchu. Pokračování

Krija na odolání tlaku času

Krija na odolání tlaku času 4. července 1984 (Kriya to Withstand the Pressure of Time) Krija ke stažení ve formátu PDF, včetně obrázků Při cvičení postupuje prosím podle pokynů k domácí praxi. 1. Posaďte se do pohodlné pozice, ruce zvedněte na úroveň obličeje, lokty jsou ohnuté. Začněte třást celým tělem.… Pokračování

Napětí a uvolnění (K jóga pro začátečníky)

Kundaliní jóga je známá také jako jóga vědomí. Zaměřuje se především na posilování a nervového a imunitního systému. Vede k celkovému zlepšení života. Pokračování

Jak si užít zimu a nestrádat (seminář)

Jak si užít zimu a nestrádat Ájurvédské tipy a jógové techniky Na semináři se teoreticky i jógovou praxí seznámíme se starověkou moudrostí indické ájurvédy. Pokračování

Výživa a životní styl v listopadu

Listopad nás přivádí zpět domů.  Stále se mžeme těšit z hojnosti nedávno sklizených plodin a jídla. Načasování je to dokonalé, jelikož si potřebujeme vybudovat dostatečné energetické zásoby, rozuměj tuk, na zimu. Tuková vrstvička nám pak v nejchladnějších měsících poslouží jako izolace. Vnějšímu světu vzdáváme díky za výživu a pospolitost, ve… Pokračování

Divoký dýňový drink pro vzácné hosty

Předně je třeba říci, že výsledek je moc dobrý a není zase tak divoký. Pro vzácné hosty (či drahého manžela či nejdražší Já) je drink určen proto, že nejprve musíme dýni hokaidó péct 30 minut v troubě. To mi přijde dostatečně bláznivé na to vytvořit ve finále 2 dcl nápoje.… Pokračování